Általános szerződési feltételek
ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK 2016. MÁJUS 1-TŐL
Ezek az üzleti feltételek a https://www.i-kertibutor.hu/ internetes áruház 2016. május 1. után történt vásárlásaira vonatkoznak. A feltételek bővebben meghatározzák és pontosítják a vevő és az eladó jogait és kötelezettségeit. Az eladó a DEOKORK sro székhely Uherské Hradiště, Jaktáře 1664, irányítószám: 686 01, cégjegyzékszám: 292 90 775, adószám: CZ29290775, regisztráció: KS Brno, C szakasz, 71502, a társaság nevében eljár David Pisarovský, ügyvezető
Minden szerződéses viszony a cseh törvényekkel összhangban jön létre. Az üzleti feltételek által nem szabályozott viszonyokra a Polgári Törvénykönyv 89/2012 számú törvénye vonatkozik (a továbbiakban: Pt). Ha a szerződő fél fogyasztó, az üzleti feltételek által nem szabályozott viszonyokra a 634/1992. számú, a fogyasztóvédelemről szóló törvény vonatkozik.
I. cikk Az alapfogalmak meghatározása
1) Pt - 89/2012. sz. törvény, Polgári Törvénykönyv.
2) Online áruházunk ügyfele a Vásárló. Az érvényes jogi szabályozás miatt az alábbi fogalmakat különböztetünk meg:
- a vásárló vállalkozó - (a vásárló, aki vállalkozó, és a szerződés megkötésekor a körülményekből egyértelműen kiderül, hogy a vétel az ő üzleti tevékenységére is vonatkozik),
- nem vállalkozó vásárló - (olyan vásárló, aki saját üzleti tevékenységével nyilvánvaló összefüggésben nem vásárol (természetes és jogi személyek), és
- fogyasztó - (vásárol, aki egyúttal megfelel a fogyasztó tulajdonságainak, lásd lentebb).
3) Vásárló - fogyasztó minden olyan személy, aki üzleti tevékenységén kívül vagy szakmája végzésén kívül a vállalkozóval szerződést köt, vagy más módon foglalkozik vele (csak természetes személyek).
4) "Fogyasztói szerződés" olyan szerződés, amelyet a fogyasztóval köt a vállalkozó.
5) A vállalkozó vásárló e kereskedelmi feltételek szerint jár el olyan mértékben, amennyire e feltételek rávonatkoznak, a többiben pedig a Pt vonatkozó rendelkezései szerint.
II. cikk Vásárlási szerződés
Az áruk megjelenítése az https://www.i-kertibutor.hu/ online áruházban meghívást nyújt be ajánlat benyújtására. Az adásvételi szerződés tervezete a vevő megrendelése. A szerződés akkor jön létre, amikor az eladó kötelezi az ajánlatot, vagyis az eladó kötelezi a megrendelést a megrendelésre. Ettől a pillanattól kezdve kölcsönös jogok és kötelezettségek keletkeznek a vevő és az eladó között, amelyet az adásvételi szerződés állapít meg.
(mivel a kötelező megrendelés-visszaigazolás nem és nem is számít, a megrendelés átvételének automatikus megerősítése, amelyet a rendszer automatikusan elküld az ügyfél e-mailjére).
Az eladó fenntartja a jogot, hogy az adásvételi szerződés megkötése előtt törölje a megrendelést vagy annak egy részét a következő esetekben:
a) Az árut már nem gyártják vagy szállítják, vagy hiányosak, vagy már elkeltek, és az eladó nem tudja azokat biztosítani.
b) Az áru szállítója jelentősen megváltoztatta az árat.
Abban az esetben, ha ez a helyzet bekövetkezik, az eladó haladéktalanul felveszi a kapcsolatot a vevővel, hogy megállapodjon a további lépésekről. Ha a vevő már kifizette a vételár egy részét vagy egészét, és ha a fenti okok miatt nem jön létre az adásvételi szerződés, akkor ezt az összeget azonnal visszautalják számlájára vagy címére.
Az eladónak jogában áll elállni a megkötött adásvételi szerződéstől, ha a szerződés teljesítése lehetetlenné válik, és ha az eladó nem állapodik meg a vevővel más, alternatív teljesítésről.
Az eladó a szerződés megkötését követően azonnal megküldi a fogyasztónak annak elektronikus másolatát, beleértve az összes kötelező mellékletet.
(fogyasztói szerződések esetében - a szerződésnek tartalmaznia kell a megkötése előtt a fogyasztóval közölt adatokat is (azaz azokat az adatokat, amelyek az e-boltban lógnak. Ezeket az adatokat a felek kifejezett beleegyezésével megváltoztathatják. A megkötött szerződésnek összhangban kell lennie azokkal az adatokkal, amelyek Ezek az adatok megváltozhatnak, ha a felek kifejezetten beleegyeznek, ellenkező esetben a szerződés tartalma kedvezőbb a fogyasztó számára.
A szerződés cseh nyelven jön létre, hacsak az eladó vagy a vevő körülményei ezt nem akadályozzák, a szerződés a felek számára érthető másik nyelven is megköthető.
A megkötött szerződést az eladó a megfelelő teljesítés céljából archiválja, és harmadik fél számára nem hozzáférhető. A fogyasztó kérésére az eladó megküldi a vevőnek az adásvételi szerződés egy példányát, a hibás teljesítés vagy a minőségi garancia alapján fennálló kötelezettségei időtartamára.
A szerződés megkötéséhez vezető egyes technikai lépésekről szóló információk állandóan elérhetők az online áruház weboldalán, lásd. lent.
Információ a szerződés megkötéséhez vezető egyes technikai lépésekről.
Kiválasztja azokat az árukat, amelyeket készlet ikonral kell megjelölni, és mellettük kosár van jelölve.
Miután kiválasztotta az árut, hozzá kell adnia a kosárhoz, csak kattintson a kosár ikonra az áruk egyedi előnézete mellett. Megjelenik egy információs panel, amely a kosárba helyezés után lehetőséget ad a vásárlás folytatására, vagy a pénztárhoz való teljesítésre és a megrendelés teljesítésére. Miután az összes megrendelni kívánt áru megvan a kosárban, nyomja meg az utoljára megrendelt árut a pénztárhoz való eljutáshoz, eljut a kosár tartalmához, ha van kedvezményes kuponja az eladótól, felhasználhatja a kosár tartalmában. A kosár tartalmához úgy is hozzáférhet, hogy az első felső sarokban található kosár ikonra kattint. A kosár tartalmában a kereszttel törölheti az egyes tételeket, a mennyiség ablakban lehetőség van a megrendelt darabok számának megváltoztatására is, de a következő lépés előtt meg kell nyomni az újraszámítás gombot. Ha nem kell semmit sem változtatnia, akkor a szükséges mennyiségben választotta ki a megrendelni kívánt árut, nyomja meg a folytatás gombot. Itt válassza ki a szállítási módot és
kifizetések, a következő lépésben szükséges az adásvételi szerződés megkötéséhez szükséges adatok és annak teljesítésének lehetőségének hű kitöltése, ezek Név és vezetéknév, lakóhely - Utca, Sz., Város / Település, irányítószám, telefon, e-mail; a jogi személyeknek meg kell adniuk a székhely nevét, az utcában a székhely címét - utca, szám, város / település, irányítószám, telefon, e-mail, azonosító szám és áfa szám. Hozzáadhatja a szállítás részleteit és beszúrhat egy szöveges jegyzetet. Ha nem számlázási címre szeretné szállítani az árut, kattintson arra, hogy a szállítási cím megegyezzen a számlázási címmel, és megjelenik egy ablak a szállítási cím kitöltéséhez. Kattintson a feltételek elfogadásához. Nyomja meg a Megrendelés elküldése gombot egy kötelező megrendelés létrehozásához, amely vételi szerződés tervezete. A rendszer e-mailben automatikusan visszaigazolást küld Önnek a megrendelés átvételéről.
A regisztrált vevőknél a megrendelés hasonló, csak a regisztrációs adatokból származó számlázási adatokat töltik ki automatikusan előre, de a megrendelés elküldése előtt lehetőség van azok megváltoztatására. A megrendelés létrehozásához regisztráció nem szükséges.
A vevőnek lehetősége van a megrendelés elküldése előtt ellenőrizni a megrendelést, és ha szükséges, helyesbíteni a megrendelésben megadott input adatokat.
A távkommunikációs eszközök megrendelésének használatának költsége a vevő által használt távközlési szolgáltatások tarifájától függően normál összegű.
Az adásvételi szerződés megkötésével a vevő megerősíti, hogy elolvasta ezeket az általános feltételeket, beleértve a panasztételi eljárást is, és egyetért velük. Ezek az üzleti feltételek, beleértve a panasztételi eljárást, a megkötött szerződés szerves részét képezik.
A vevőt a megrendelés tényleges teljesítése előtt értesítik a jelen feltételekről és a panasztételi eljárásról, és lehetősége van megismerkedni velük. Ezek az üzleti feltételek a www.i-zahradninabytek.cz weboldalon elérhetők oly módon, hogy lehetővé tegyék archiválást és sokszorosítást a vevő részéről ( letölthető ITT ), és szöveges formában is csatolva vannak az eladó által a megrendelés kötelező megerősítéséhez. az adásvételi szerződéshez. (Ha az üzleti feltételeket, például technikai okokból, az eladó nem csatolta automatikusan a megrendelés kötelező megerősítéséhez, vegye fel velünk a kapcsolatot)
Cikk. Az eladó és a vevő jogai és kötelezettségei
Az eladó vállalja, hogy a vásárolt tárgyat a megállapodás szerinti mennyiségben, minőségben és kivitelben átadja a vevőnek. Ha a minőségben és a kivitelben nem állapodnak meg, az eladónak a szerződésben látható célnak megfelelő minőségben és kivitelben kell teljesítenie, egyébként a szokásos cél érdekében. Az eladó átadja a vevőnek azokat a dokumentumokat is, amelyek a dologra vonatkoznak, és lehetővé teszik a vevő számára a dolog tulajdonjogának megszerzését. A tételt az első szállítónak adják át szállításra a vevő számára. Ha a vevő fogyasztó, akkor a dolgot csak abban a pillanatban adják át, amikor a fuvarozó átadja neki. A vevő vállalja, hogy átveszi a tételt és megfizeti az eladónak a vételárat. A vevő vállalja a szállítási költségek megfizetését, hacsak a jelen szerződési feltételek másként nem rendelkeznek. A vevő vállalja, hogy az áruk leszállításához szükséges érvényes adatokat szolgáltatja. A vevő haladéktalanul megvizsgálja a terméket, miután az áru károsodásának veszélye elmúlt, és meg kell győződnie annak tulajdonságairól és mennyiségéről, ill. a rendeltetési helyre történő szállítás után a lehető leghamarabb. A vevőnek joga van személyes adatait törölni, ha ezt írásban kéri. Az eladó köteles törölni a regisztrált ügyfél személyes adatait, ha ezt írásban kéri. Drágább megrendelések esetén az eladónak jogában áll felkérni a vevőt a megrendelés megerősítésére (e-mailben vagy telefonon).
Cikk. Ár
Az internetes áruházunkban szereplő árak véglegesek, azaz tartalmazzák az áfát és minden egyéb díjat, amelyet a vásárló fogyasztónak kell fizetnie az áruk összegyűjtéséért és a PHE (a történelmi elektromos hulladék ártalmatlanításának díja) figyelembevételéért.
Az áru vevő általi megrendelésekor feltüntetett ár érvényes az árra az eladó és a vevő közötti szerződés megkötésekor. Ez az ár szerepel a megrendelésben és az e-mailben, amely megerősíti az árurendelés átvételét. A vevőnek lehetősége van a megrendelés leadása előtt megismerkedni a ténnyel, meddig marad érvényben az ajánlat vagy az ár.
Ezután a szállítási költségeket, amelyek összege az adott megrendeléstől függően változhat (a választott szállítási módtól függően), hozzáadjuk a megrendelőlaphoz.
Problémás és logisztikai szempontból bonyolult áruk esetében az eladó fenntartja a jogot a szállítás mennyiségének megváltoztatására. A szállítás mennyiségének változása csak a vevő írásbeli hozzájárulásával állítható be. Ha a kiszámított szállítási összeg a vevő által elfogadhatatlan, és a vevőt a feltételek mellett már nem érdekli az áru, az eladó írásban törli a megrendelést.
A kedvezmények és az akciós árak a készlet erejéig és a következő ajánlatfrissítésig érvényesek.
V. cikk. Szállítási és fizetési feltételek
5.01. Szakasz: Szállítási eszközök és fizetés
A vevő az áru szállításának módját választja a megrendelés létrehozása során.
Az áruk a következő módon szállíthatók:
Magyarország DACHSER / RABEN - díjmentes
Személyes átvétel - ingyenes, fizetés készpénzben vagy hitelkártyával.
5.02. Szakasz Szállítási és fizetési feltételek külföldön és a Szlovák Köztársaságban
Az eladó külföldre is küld termékeket (Szlovák Köztársaság).
Az árukat közvetlenül a szlovákiai e-boltunkban kell megrendelni
a) Fizetési módok:
A megrendelés kitöltése során a vevőt felkérik, hogy válassza ki az áruk fizetési módját.
Készpénz a kibocsátáskor - ezt a fizetési módot a vevő választja, ha az áruért közvetlenül a kibocsátás helyén akar fizetni, amikor az árut személyesen veszi át. Utánvét - ezt a fizetési módot a vevő választja, ha szállítási szolgáltatással látja el az árut. Ebben az esetben az árut csak átvételkor fizetik ki. Banki átutalással - ezzel a fizetési móddal a vevő az áruért fizetett pénzt az eladó számlájára utalja (a fizetés előre történik). Az árut a vevőnek, a szállítással együtt történő jóváírása után elküldik a vevőnek az eladó számlájára, és külön díjak nélkül kézbesítik.
Külföldi bankszámláról történő fizetéskor a vevő teljes egészében megfizeti a banki tranzakciós díjakat.
Ha az árut külföldre küldi, érdeklődjön a konkrét szállítási és fizetési feltételekről e-mailben (info@deokork.cz)
5.03. Szakasz Ingyenes szállítás
Az ingyenes szállítást az eladó csak egyedileg állítja be. Abban az esetben, ha az áruk már tartalmazzák az említett ingyenes szállítást, az ügyfelet mindig közvetlenül tájékoztatják a termék részleteiről.
5.04. Szakasz Szállítási idők
"Készleten lévő áruk" esetében az eladó az árut az adásvételi szerződés megkötésétől számított 3-5 munkanapon belül adja át szállításra. "Nincs raktáron lévő áru" esetén az eladó az árut a szállítónak átadja 3 munkanapon belül.
Az eladónál nincs raktáron lévő áruk szállítási ideje 3 és 90 nap között mozoghat.
A megrendelés kézhezvétele után és annak kötelező megerősítése előtt az eladó megvizsgálja a szállítóval a rendelkezésre állást és a szállítási időt. Az eladó tájékoztatja a vevőt a várható szállítás időpontjáról. A szállítási idő bejelentését követően a vevő jogosult visszavonni megrendelését.
Az eladó jogosult elállni a megkötött szerződéstől abban az esetben, ha a szállító által megerősített szállítási idő meghaladja a 8 hetet. Ez az időszak meghosszabbítható a vevő kérésére.
Az eladó vállalja, hogy minden változásról haladéktalanul tájékoztatja a vevőt.
Az áruk szállítási ideje függ a választott szállítási módtól és egy adott fuvarozó körülményeitől. A külföldi szállítási határidők esetében a vevő elvárja a határidő ésszerű meghosszabbítását.
Cikk. A hibás teljesítés és a minőségi garancia jogai
1. A vevőnek a hibás teljesítéssel kapcsolatos jogai azon a hibán alapulnak, amely a dolog átvételekor van, még akkor is, ha később megnyilvánul. A vevő jogát egy későbbi hiba is megállapítja, amelyet az eladó kötelezettségének megszegésével okozott.
2. A Vevő a panaszon belül gyakorolja a biztosított minőségi garancia jogait is. A minőség garantálásával az eladó vállalja, hogy a dolog egy bizonyos ideig alkalmas lesz a szokásos rendeltetésű használatra, vagy megőrzi a szokásos tulajdonságait. Ezeket a hatásokat jelzi a csomagoláson vagy a reklámban szereplő termék garanciális ideje vagy eltarthatósága is. Minőségi garancia nyújtható a cikk egyedi részére is. Az egyes termékekre vonatkozó szerződéses jótállási feltételeket a jótállási nyilatkozatok (megerősítések) tartalmazzák, és termékenként és gyártónként eltérőek lehetnek. A vevő nem jogosult szavatosságra, ha a hiba külső eseményt okozott, miután az árukra vonatkozó kárveszély áthárult a vevőre.
3. A vevő - a nem vállalkozó jogosult a fogyasztási cikkekben fellépő hibákhoz való jogot a kézhezvételtől számított 24 hónapon belül gyakorolni. Ez nem vonatkozik a következőkre:
a dolog rendes használata által okozott kopásán,
alacsonyabb áron értékesített dolog olyan hibáért, amelyért alacsonyabb árat állapodtak meg,
o ha az az ügy természetéből következik.
o A hibás teljesítéshez való jog nem a vevőre - nem vállalkozóra - vonatkozik, ha a dolog átvétele előtt tudta, hogy a dolog hibás, vagy ha a vevő maga okozta a hibát.
4. A vevő - nem vállalkozó - kérésére az eladó írásban megerősíti, hogy hibás teljesítés esetén milyen mértékben és mennyi ideig vállalja kötelezettségeit.
(5) A vevő indokolatlan késedelem nélkül értesíti az eladót a hibáról, miután azt megfelelő ellenőrzéssel és kellő körültekintéssel észlelni tudta. Ha rejtett hibáról van szó, ugyanez vonatkozik, de legkésőbb az áru átadását követő két éven belül. Ha a vevő e bekezdésnek megfelelően nem értesíti a hibát, az eladó kifogást emel azzal kapcsolatban, hogy a hibát nem értesítették időben, és a bíróság nem biztosítja a vevőnek a hibás teljesítés jogát.
6. Ha a vevő nem jelenti be időben a hibát, elveszíti a szerződéstől való elállás jogát.
7. A hiba bejelentésekor a vevő a panasztételi eljárásnak megfelelően jár el.
8. A természetes személyek, vállalkozók és jogi személyek kezessége hat hónap.
6.01. Szakasz Hibás teljesítési jogok
Hibás egy dolog, ha nem rendelkezik a szerződésben meghatározott tulajdonságokkal (mennyiség, minőség, kialakítás). Hibának minősül egy másik dolog teljesítése és a dolog használatához szükséges dokumentumok hibái is.
a) Jelentős szerződésszegés
Ha a hibás teljesítés lényeges szerződésszegést jelent, a vevőnek joga van:
1. A hiba kiküszöbölése egy új, hiba nélküli vagy hiányzó cikk leszállításával,
2. A hiba kijavításával a hiba kijavításához
3. A vételárból ésszerű kedvezménnyel, ill
4. Eláll a szerződéstől.
A kötelezettségszegés olyan lényeges, amelyet a jogsértésben részt vevő fél már a szerződés megkötésekor tudott vagy tudnia kellett volna arról, hogy a másik fél nem kötötte volna meg a szerződést, ha előre látta volna a jogsértést; más esetekben a jogsértés nem tekinthető lényegesnek.
A vevő a hiba bejelentésekor tájékoztatja az eladót, hogy melyik jogot választotta (lásd a panasztételi eljárást). Ha a vevő nem választja meg időben a jogát, akkor neki vannak olyan jogai, mint egy kisebb szerződésszegés esetén.
b) Kisebb szerződésszegés
1. Ha a hibás teljesítés kisebb szerződésszegést jelent, a vevőnek joga van:
* a hiba kiküszöbölésére,
* vagy a vételárból ésszerű engedményért.
(2) Amíg a vevő nem gyakorolja a vételárengedményhez való jogot, vagy eláll a szerződéstől, az eladó szállíthatja a hiányzó dolgokat, vagy megszüntetheti a jogi hibát. Egyéb hibákat az általa választott eladó kijavíthat a termék javításával vagy egy új termék leszállításával. A választás nem okozhat ésszerűtlen költségeket a vevő számára.
3. Ha az eladó nem távolítja el időben a hibát, vagy nem hajlandó megszüntetni a hibát, a vevő kedvezményt kérhet a vételárból, vagy elállhat a szerződéstől. A vevő az eladó beleegyezése nélkül nem változtathatja meg a választási lehetőséget.
4. Új cikk leszállításakor a vevő az eredetileg az eladónak szállított terméket az ő költségére adja vissza.
5. A vevő nem mondhat le a szerződéstől, és nem követelheti meg az új áru átadását, ha nem tudja visszaküldeni azt az állapotot, amelyben azt átvette. Ez nem vonatkozik:
* ha az állapot egy ellenőrzés eredményeként megváltozott a tétel hibájának észlelése érdekében,
* ha a vevő az árut a hiba felfedezése előtt használta,
* ha a vevő nem okozta lehetetlenné a dolog változatlan állapotban történő visszaadását cselekedettel vagy mulasztással, vagy
* ha a vevő eladta az árut a hiba felfedezése előtt, ha elfogyasztotta, vagy ha a terméket rendes használat során megváltoztatta. Ha ez csak részben történt meg, a vevő visszaküldi az eladónak azt, amit még vissza tud fizetni, és az eladónak kártérítést ad addig az összegig, amelyben részesült a dolog használatából.
6.02. Szakasz Különleges bánásmód - Vevő - Nem vállalkozó
E szakasz rendelkezései csak azokra az adásvételi szerződésekre vonatkoznak, amelyeket a vevő nem saját üzleti tevékenységével nyilvánvalóan köt.
a) Elfogadási minőség
Az eladó azt válaszolja a vevőnek, hogy a terméknek nincs hibája, amikor a vevő átveszi. Különösen azért, mert a dolog abban az időben, amikor a vevő átvette:
* Rendelkezik a felek által elfogadott jellemzőkkel, és megállapodás hiányában azon jellemzőkkel, amelyeket az eladó vagy a gyártó ismertetett, vagy amelyekre a vevő számított az áruk jellegére és az általuk készített reklámok alapján,
* alkalmas az eladó által megjelölt célra annak használatára, vagy amelyre általában ilyen jellegű dolgokat használnak,
* minőségében vagy kialakításában megfelel az elfogadott mintának vagy modellnek, ha ezt a minőséget meghatározták,
* a megfelelő mennyiségben, méretben vagy tömegben van, és
* megfelel a törvényi előírásoknak.
Ha a hiba az átvételétől számított hat hónapon belül nyilvánvalóvá válik, akkor azt mondják, hogy az áru az átvételkor hibás volt!
Ha a termék nem rendelkezik a fenti tulajdonságokkal, a vevő megkövetelheti:
1. a hiba ingyenes eltávolítása (különösen, ha a hiba indokolatlan késedelem nélkül elhárítható, és olyan esetekben, amikor az új cikk hibátlan leszállítása a hiba jellege miatt aránytalan lenne),
2. akár új cikk hibátlan leszállítása is (feltéve, hogy ez a hiba jellege miatt nem aránytalan). Ha a hiba csak a termék egy részére vonatkozik, a vevő csak az alkatrész cseréjét kérheti.
3. Ha a fentiek nem lehetségesek, elállhat a szerződéstől.
4. A vevőnek joga van a fenti igények alternatívájaként ésszerű kedvezményt kérni. Akkor is megvan ez a joga, ha az eladó nem tud hibátlanul új tárgyat átadni neki, annak alkatrészét kicserélni vagy a tárgyat megjavítani, valamint ha az eladó ésszerű időn belül nem rendez jogorvoslatot, vagy ha a jogorvoslat megszervezése jelentős nehézségeket okozna a fogyasztónak.
(b) Jogok hiba megismétlődése esetén és nagyszámú hiba esetén
A vevőnek joga van helyrehozható hiba esetén is új cikket leszállítani vagy alkatrészt kicserélni, ha a hibát a javítás után megismétlődő vagy nagyobb számú hiba miatt nem tudja megfelelően használni. Ebben az esetben a vevőnek joga van elállni a szerződéstől is.
c) Minőségbiztosítás
Ha más jogszabályi előírásoknak megfelelően az áru felhasználásának időtartama szerepel az eladott cikken, annak csomagolásán, a termékhez mellékelt útmutatóban vagy egy hirdetésben, akkor úgy tekintik, hogy ez a minőségre adott garancia.
6.03. Szakasz Használt vagy hibás áruk értékesítése
A www.i-zahradninabytek.cz online áruház használt vagy módosított termékeket, hibás termékeket vagy olyan termékeket is forgalmaz, amelyek hasznos tulajdonságai egyébként korlátozottak. Ezeket a termékeket kizárólag a Kedvezményes szakasz (II. Kategória) egyéb termékeitől külön értékesítik. A vevőt erről a tényről előzetesen egyértelműen tájékoztatják a termékleírásban, ezt a tényt egyértelműen megjelöli a vásárlás igazolásában is.
Használt / használt áruk vásárlása esetén a vevő - nem vállalkozó jogosult a hibás teljesítés jogát legalább 12 hónapon belül gyakorolni.
A vevőnek nincsenek jogai a hibás teljesítéshez:
- olyan áruk esetében, amelyeket alacsonyabb áron adtak el olyan hibáért, amelyekért alacsonyabb árban állapodtak meg,
- használt áru esetében olyan hiba, amely megfelel annak a használati vagy kopási foknak, amely a terméknek a vevő általi átvételkor volt.
Ebben az esetben, ha a cikknek olyan hibája van, amelytől az eladó köteles, akkor a vevőnek ésszerű kedvezményre van szüksége a cikk cseréje helyett.
VII. Cikk Panaszos eljárás
A panasztételi eljárás hibás teljesítés esetén a jelen Panaszszabályok az irányadók. Abban az esetben, ha a vevő egyben fogyasztó is, a módosított fogyasztóvédelmi törvény.
1. Hibás jogok vonatkoznak arra az eladóra, akitől a terméket megvásárolták. A követelés helye az eladó üzleti helye. Az áruk postán vagy személyesen - írásbeli megállapodás alapján, e-mailben (info@deokork.cz) kézbesíthetők. Utánvéttel küldött árukat nem fogadunk el.
Ha azonban a visszaigazolásban (jótállási jegy) megemlítenek egy másik, javításra kijelölt személyt, aki közelebb van az eladóhoz vagy a vevőhöz, a vevő a javítás jogát azzal a személlyel éli meg, akinek a javítást szándékozik elvégezni. Az így javításra kijelölt személy a javítást az eladó és a vevő között a tárgy megvásárlásakor megállapodott időtartamon belül hajtja végre.
(2) A vevő a panasz benyújtásakor leírja a termék hibáját. Ha a hiba nem merül fel tartósan, akkor helyénvaló megmondani azokat a körülményeket is, amelyek mellett ez megnyilvánul.
(3) A vevő tájékoztatja az eladót arról, hogy mely hibás teljesítési jogot választotta a hiba bejelentésekor, vagy indokolatlan késedelem nélkül a hiba bejelentése után. A vevő az eladó beleegyezése nélkül nem változtathatja meg a választási lehetőséget.
4. Ajánlások! Tekintettel arra, hogy a vevő felelős az áruk szállítás közbeni igényléséért, javasoljuk, ha lehetséges, az eredeti csomagolást használja. A szállítmányt a vevő saját érdekében kell biztosítani.
5. Az eladó a panaszról a lehető leghamarabb dönt, bonyolultabb esetekben 7 napon belül. Ez az időszak nem tartalmazza az igényelt hiba szakmai értékeléséhez szükséges időt. A panaszt legkésőbb rendezik, beleértve a hiba elhárítását 30 napon belül. Ez az időszak meghosszabbítható a fogyasztóval egyeztetve. Ezen időszak után a fogyasztónak ugyanazok a jogai vannak, mint a szerződés lényeges megszegése esetén.
Ha a vevő jogosan kritizálta az eladót a hiba miatt, akkor a hibás teljesítéstől számított jogok gyakorlásának időszaka vagy a jótállási időszak nem tart olyan időszakra, amely alatt a vevő nem használhatja fel a hibás terméket. A panasz időtartamát a követelést követő naptól a panasz rendezésének napjáig számolják, vagyis addig az időpontig, amikor a vevő köteles volt átvenni a terméket. A vevőt e-mailben értesítik az egyeztetésről. A vevőnek írásos vagy e-mailes nyilatkozatot küldenek a panaszról (indokolt és jogosulatlan).
Szállítás miatt anyagi kár
A vevő, aki nem fogyasztó, köteles az árut az átvétel után azonnal megvizsgálni. Ha a termék csomagolásán mechanikai sérülést találnak, a vevő köteles ellenőrizni az áru állapotát, sérülés esetén a fuvarozó jelenlétében nyilvántartást készíteni a sérülésről. A fuvarozó felelős a szállítás során okozott károkért. Az elkészített nyilvántartás alapján az ügyfél ésszerű kedvezményt kap, vagy új terméket szállítanak, miután a káresemény lezárult a fuvarozóval. A fuvarlevél aláírásával a vevő vállalja, hogy elfogadja, és megerősíti, hogy a szállítás miatt sértetlenül érkezett.
Javasoljuk, hogy a fenti eljárást a fogyasztó vásárló hajtsa végre. Az ajánlott eljárás be nem tartása azonban az áru átvételét követően és után semminemű módon nem ronthatja helyzetüket a hibás teljesítésből eredő jogok gyakorlásában.
VIII. Cikk Egyéb rendelkezések
A Cseh Kereskedelmi Felügyeleti Hatóság felügyeli a fogyasztóvédelmi törvényben meghatározott kötelezettségek betartását. A kereskedelem és a szolgáltatások területén a fent említett törvény 9–13., 14a – 16. És 18. §-ában meghatározott kötelezettségek teljesítésének felügyeletét az önkormányzati kereskedelmet engedélyező hatóságok is elvégzik.
A szerződésből eredő jogokkal és kötelezettségekkel kapcsolatos vita esetén a szerződő felek a fogyasztói jogviták bíróságon kívüli rendezésének egyik meglévő rendszeréhez fordulhatnak. Peren kívüli vitarendezés - Az alternatív vitarendezést többek között a Morvaországi és Sziléziai Fogyasztóvédelem Szövetsége ajánlja fel, további információ: http://www.sos-msk.cz/adr/.
IX. Cikk A fogyasztónak a szerződéstől való elállási joga (a jog gyakorlásának feltételei, határideje és eljárása)
Amennyiben az adásvételi szerződés a felek jelenlegi fizikai jelenléte nélkül, távközlés (Internet) útján jön létre, a fogyasztónak joga van elállni a szerződéstől az adásvételi szerződés mellékletében meghatározott feltételek szerint - Tájékoztatás a szerződéstől való elállás jogának gyakorlásához ( letölthető ITT ). A vevő e szerződés gyakorlásához felhasználhatja a szerződésből való elállási mintát ( letölthető ITT ).
A fogyasztó nem mondhat le a digitális tartalom szállítására vonatkozó szerződésről, kivéve, ha azt kézzelfogható adathordozón kézbesítették, és az elállási idő lejárta előtt a fogyasztó előzetes kifejezett hozzájárulásával kézbesítették.
A fogyasztó nem mondhat le a szerződéstől, ha az árut az ügyfél kérésére módosítják (a hosszúság beállítása, az áru bármely méretének módosítása vagy a leszállított áru tartalmának módosítása ...).
X. cikk A személyes adatok védelme
A www.i-zahradninabytek.cz internetes áruház használatával a vevő, de egy regisztrált személy is, aki nem vevő, hozzájárul ahhoz, hogy megrendeléseire, vásárlásaira és személyes adataira (név, vezetéknév, lakcím, kézbesítési cím, telefonos elérhetőség, e-mail cím, születési dátum, vállalkozók azonosítója és áfa száma, jogi személyek üzleti társasága vagy neve, üzleti tevékenységet folytató természetes személyek). Ezeket az adatokat csak belső használatra használjuk fel, és harmadik félnek nem adjuk tovább, kivéve a kézbesítéshez szükséges személyes adatokat az adásvételi szerződés teljesítése érdekében. Az adatokat korlátlan ideig kezeljük. A személyes adatok megadása önkéntes.
A vevő bármikor e-mailben kérheti az elérhetőségek módosítását vagy törlését.
Cikk. A legalacsonyabb árgaranciára a fenti szabályok vonatkoznak.
Minden termék esetében a cseh piacon a legalacsonyabb árat szeretnénk kínálni az ügyfeleknek, miközben magas színvonalú szolgáltatásokat nyújtunk. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy ha az általunk kínált áruk egy részét olcsóbban találja meg egy versenytársnál, akkor ezeket a termékeket a versenyhez hasonló áron adjuk meg.
Használja az árgaranciát - Hogyan tovább:
- Megrendelés előtti ellenőrzés - ha nem biztos abban, hogy az árgarancia feltételei vonatkoznak-e a megvásárolni kívánt árukra, lépjen velünk kapcsolatba e-mailben, és mondjon el további információkat az árukról (pl. Árutípus, versenyképes alacsonyabb ár, eladó, mennyiség, link weboldal, ára: m², mb, darab / csomag). Ellenőrizzük ezeket az információkat, majd ugyanazokat a feltételeket kínáljuk fel Önnek.
- Jelentkezés a megrendelés elküldésének pillanatában - ha már nálunk rendel árut, kérjük, ne felejtse el a megrendelés legvégén a jegyzetbe felvenni az árgarancia alkalmazását kérő információkat, amelyeket írásban megerősítettünk.
A legalacsonyabb árgarancia program alkalmazásának feltételei :
- az ügyfélnek pontosan meg kell határoznia a versengő üzletet, ahol az árukat olcsóbban kínálják.
- típusuknak teljesen azonosnak kell lennie (azaz például az áruknak ugyanazon éves gyűjteményből kell származniuk, azonos tartalommal, azonos csomagolással.
- működőképes kereskedelemnek kell lennie, egyértelműen meghatározható operátorral és szabványos feltételekkel (nagyon gyakoriak azok az esetek, amikor a "kereskedő" egyáltalán nem rendelkezik áruval, vagy nagyon hosszú szállítási határidőket kínál, pl. 14 napon túl).
- több árucikk rendelése esetén az árgarancia csak az egyik üzletből származó tételre (cikkekre) alkalmazható - nem lehet alacsonyabb árat alkalmazni minden tételre külön-külön, vagyis minden árucikkre egy másik boltban
- a kereskedőre való utalást a megrendeléshez csatolt jegyzetben kell megadni, vagy e-mailben értesíteni kell a megrendelés elküldése után azonnal
- az árgarancia program nem vonatkozik a maradék áruk versenytársak általi darabos értékesítésére
- Az árgarancia program a jelenlegi gyűjtemény árujára vonatkozik
- Ha az árgaranciát alkalmazzák, és az árat később egy adott termékre a verseny szintjéig csökkentik, akkor a termékre a bónuszprogramunkban nem rendelnek jóváírásokat, és a terméknek nem nyújtanak további előnyöket, amelyeket az áruk tartalmaznak és kiegészítenek.
- Ha egy versengő eladó a megvásárolt áruk mellett néhány ajándékot (árut) kínál (az ajándék nem kerül a termékbe).
- Ha van ajándék 1 CZK-ért egy termékért, amelyre árgarancia vonatkozik, az ajándék nem kerül a termékbe.
- A legalacsonyabb ár garanciája nem vonatkozik a speciális termékekre.
Másrészt az árgarancia nem vonatkozik azokra a speciális és testre szabott termékekre, amelyeket kifejezetten az ügyfél számára készítettek. Azoknak a cikkeknek, amelyeket megrendelünk Önnek, és egyedileg számolja ki az árat.
- A legalacsonyabb ár garanciája nem vonatkozik a versenytársakra és a forgalmazókra.
Nem vonatkozik azokra a versenytársakra és forgalmazókra, akik maguk nem dolgozzák fel a megvásárolt terméket. Ellenkező esetben az a törekvés, hogy a legalacsonyabb ár garanciát vásárolják meg a legalacsonyabb árak garanciájával, különösen előnyös lehet nagy mennyiségben, és a viszonteladás részeként profitot érhet el ügyfelünk kárára. - A legalacsonyabb ár garanciája nem vonatkozik az értékesítésekre.
A legalacsonyabb árgarancia garanciájának részeként a csökkentett árak nem alkalmazhatók az értékesítésekre, a szezonális értékesítésekre és az egyes darabok értékesítésére. - A legalacsonyabb árgarancia nem vonatkozik az aukciókra.
Az (internetes) aukciók során megadott árak nem hasonlíthatók össze az ügyfelekre vonatkozó tartósan alacsony árakkal.
A legalacsonyabb árgarancia nem vonatkozik azokra az árakra, amelyek csak korlátozott számú ügyfélre vonatkoznak.
A legalacsonyabb ár garanciája a versenytársaink áraira vonatkozik, amelyekkel a cikket megjelölik, és amelyekre felajánlják az ügyfeleknek. Ezért a cikk láthatóan megjelölt árára vonatkozik. A legalacsonyabb árgarancia azokra az árakra vonatkozik, amelyeket a versenytárs minden vásárlónak nyújt. Ez feltételezi, hogy legalább 7 napig érvényesek. Ha a versenytárs árait csak a kiválasztott vásárlóknak szánják, akkor nem akarunk versenyezni velük. Az egyedi ajánlatok ezért nem tartoznak a legalacsonyabb ár garanciájának garanciájába. - A legalacsonyabb árgarancia nem vonatkozik az árgaranciákra.
A legalacsonyabb árú garancia garanciájának alapja mindig a tétel ára. Az az ár, amely azért merült fel, mert a versenytárs árgaranciát nyújtott, nem lehet az árgarancia oka. - A legalacsonyabb ár garanciája nem érvényes, ha az árukat átfogó és szisztematikus módon a vételár alatt kínálják.
Az árgarancia nem érvényes, ha az árukat átfogóan és szisztematikusan, a vételárnál alacsonyabb áron kínálják. Csehországban tisztességtelennek és ezért tiltott magatartásnak tekinthető az áruk ilyen széles körű és szisztematikus értékesítése részvásárlási áron, a Kereskedelmi Törvénykönyv 44. cikkének (1) bekezdésében foglalt feltételek szerint. 10. §-ában és 11. §-ában meghatározott feltételekkel erőfölénnyel való visszaélésnek tekinthető. e) pontja a verseny védelméről. Ezért különleges esetekben fenntartjuk a jogot arra, hogy megtagadjuk a legalacsonyabb árakra vonatkozó garancia nyújtását, ha ez a vételár alatt elterjedt és szisztematikus eladást eredményezne. - A legalacsonyabb ár garanciája nem érvényes, ha az áruk nem a márka közvetlen képviseletéből származnak, és azokat nem az eladó vásárolja, amelynek kizárólagos képviselete a Cseh Köztársaság. Például az országokból (Lengyelország) származó importáruk már nem hasonlíthatók össze termékeinkkel, és az árukra nem vonatkozik a legalacsonyabb árgarancia, mivel az árukat kifejezetten egy másik ország számára gyártják, és nem feltétlenül tartalmazzák az összes paramétert, amelyek pontosan megegyeznek az általunk szállított árukkal.
XII. Cikk Fogyasztói jogviták peren kívüli rendezése
-
Abban az esetben, ha köztünk és a fogyasztó között vételi szerződésből vagy a szolgáltatásnyújtásra irányuló szerződésből eredő fogyasztói vita merül fel, amelyet nem lehet közös megegyezéssel megoldani, a fogyasztó az ilyen vita bíróságon kívüli rendezését nyújthatja be a kijelölt peren kívüli fogyasztói vitarendezési testületnek.
a cseh kereskedelmi ellenőrzés
Központi Felügyelőség - ADR osztály
Štěpánská 15
120 00 Prága 2
Czech republicE-mail: adr@coi.cz
Web: adr.coi.czA fogyasztó használhatja az Európai Bizottság által a http://ec.europa.eu/consumers/odr/ címen létrehozott online vitarendezési platformot is.
Regisztráció a Személyes Adatvédelmi Hivatalnál a 00049436 számon. Ezek az üzleti feltételek 2016. május 1-jén lépnek hatályba.